Send din hjemmesidetrafik (og din omsætning?) til månen og tilbage

17. Oktober 2019

Type: Artikel

Hjemmesidetrafik er en digital valuta. Hvis du (ligesom så mange andre) kæmper for at øge din hjemmesidetrafik i en jungle fyldt med konkurrenter, så læs videre og se om du kan bruge et af vores 5 tips til hvordan du kan sende din hjemmesidetrafik til månen og tilbage.

Om du er ny virksomhedsejer eller ej er ligemeget. Leder du efter måder at få mer trafik på din hjemmeside behøver du nødvendigvis ikke at stræbe efter en førstesidesplacering på Google. Ja – det er vigtigt at have god SEO, men at ansætte et bureau til at opretholde relevant SEO for dig er dyrt og at gøre det selv fremprovokere grå hår. Det første du kan starte med at gøre er, at publicere indhold oftere end du gør nu.

Publicer indhold oftere end du gør nu 

Vidste du, at hvis du publicere indhold oftere kan det bidrage til at give dig mere trafik på din hjemmeside? Ikke kun trafik fra Google, men også fra foreskellige kilder, såsom sociale medier, e-mail osv.

Tag for eksempel en virksomhed der offentliggøre ét stykke indhold om ugen og sammenlign det med en virksomhed der offentliggøre indhold 7-9 gange om måneden. Hvem tror du genere mest trafik? Det er ingen hemmelighed. Øget publiceringsfrekvens og mere indhold giver markant flere besøgende på din hjemmesiden.

Skriv det ned: Hvis du søger hurtigt at øge din samlede trafik på din hjemmeside, skal du øge din publiceringsfrekvens. Google elsker frisk indhold og giver dig lovende resultater – specielt med frisk indhold på din hjemmeside via en blog sektion. Hvis du er hardcore så tjekker du også hvornår din følgerskare er mest aktiv via dine data på sociale medier.

Psst! Det kan vi hjælpe dig med.

Giv dine blog posts nogle væksthormoner

Hvis du på din hjemmeside allerede har en høj publiceringsfrekvens burde du tjekke længden af dine blog posts. Nærmer de sig 2000 ord? Hvis ikke – så kan du starter der.

Begynd at skriv dine blog posts i længere formater. Helst så det inderholder omkring eller over 2000 ord. At skrive 2000+ dybdegående og informativt indhold kan give dig mere trafik end at skrive to 1000 ord blog posts. Hvorfor?

Teksttungt indhold er nøglen til mere trafik og relevant indhold øger altid din trafik. Hvis du vil skille dig ud i mængden, skal du tilføje 500 ekstra ord til din allerede 1500 ord lange blog posts. Ultimativt kunne dette lange format tiltrække autoritative backlinks til dit indhold, hvilket øger ikke kun din trafik men også din SEO-score. Dine potentielle læsere behøver ikke kigge efter flere websteder for at få oplysninger, da du i dine 500 ekstra ord har beskrevet noget de ellers ville skulle finde et andet sted – og du vil automatisk opbygge en tillid mellem dine besøgere og din hjemmeside. Endeligt prioritere Google også lange formater af indhold. Særligt, under visning i søgeresultater.

Hold øje med konkurrenten oppe af gaden

Det er ikke forkert at kigge over skulderen på dine konkurrenter for at se hvad de gør godt. Det er heller ikke nødvendigt at starter fra bunden og grave i forskellige metoder hvis de anvender en god en som du også kan bruge. Alt er allerede tilgængeligt for dig. Du kan få alle oplysningerne såsom indholdidéer, markedsføringstrategier og brug af nøgleord til rangering ved at observere dine konkurrenter digitalt i dit nærområde.

Høst mulighederne på sociale medier

Sociale medier er en af de mest frugtbare måder du kan øge din hjemmesidetrafik. Instagram, Pinterest, Facebook – alle disse sociale mediesider er giganter og de bliver ved med at vokse.

Hvis du finder og forbinder med de sociale influensers der befinder sig på de sociale medier kan du hurtigt bringe et ton af nye besøgende på din hjemmeside. Hende Sarah på Insagram med 853 følgere og masser af likes? Jep. Hun kan godt bruges til andet end bare at kigge på. Skriv til hende. Giv hende noget brugbart. Et uges forbrug af dit produkt og bed hende om at @ din virksomheds Instagram samt hjemmeside sammen med en rabatkode. Det behøver ikke være svært.

MEN. Sørg for at fokusere på, at opbygge en trofast følgerskare på et medie af gangen. På den måde kan du investere størstedelen af din tid og indsats i, at fokusere på at skabe et publikum på et medie af gangen. På samme tid kan du sende dem vider etil de andre medier du bruger. Et flow for en restaurant kunne se således ud:

Google –> Hjemmeside (Informationssøgning om menu) –> Facebook (Yderligere informationssøgning og anmeldelser) –> Instagram (Visuel repræsentation af hvad du levere).

Vi arbejder lige nu på, at lave en artikel omkring brugeradfærd og hvordan du kan bruge sociale medier til at navigere potentielle kunder rundt i dit digitale ecosystem.

Sarah med 553 følgere (Influencer marketing)

Vidste du, at dit salg på et produkt (potentielt) kan stige med 92% hvis en influencer anbefaler dit produkt? Hvis du endnu ikke foksuere på influencer marketing er du en smule bagud – men det er okay. Det er derfor, vi har lavet dette blog post til dig. Start med at lave en liste over følgende influensers i dit nærområde:

 

Bloggere

Podcasters

Videobloggere

Anmeldere

Instagrammere

 

… Og find ud af hvad de hver især interessere sig for. Sælger du legetøj? Så skal du nok ikke kontakte Sarah, som interessere sig for mode og mad. Kontakt derfor Martin: Nybagt far der har en sund og organisk målgruppe på Instagram og/eller Facebook. Find ud af hvordan du kan tilbyde Martin din hjælp. Måske han mangler nogle sponsorerede bleer eller et stykke organisk legetøj? Prøv at nå ud til ham regelmæssigt uden at prøve på at sælge dit produkt. Konstruer en alliance med hans følgere igennem ham. Gør Martin til en vigtig udvidelse af din markedsføring og opbyg et stærkt forhold til ham.

Gør også gerne et forsøg i at finde de sociale profiler der ikke allerede plastre den ene annoncer op efter den anden – dem kalder vi for annonce jægere. Måske det faktisk er Sarah. Men nok om det – det handler ekstra ordinært meget om autencitet når det kommer til influencer marketing de her dage. Hvorfor? Fordi influencer markedet er i ekstrem inflation på grund af en syndflod af influencer på grund af hvor nemt det er.

Har du læst noget, som du gerne vil stille et spørgsmål til eller vil du bare gerne drikke en kop kaffe og spise en kanelsnegl med os? Så  er du meget velkommen til at skrive til os på følgende e-mail:

kontakt@whitney.dk

Tak fordi du læste med.

Copyright © Whitney Studios. All rights reserved.