Hvordan kan vi inspirere en ny generation af skatere gennem deres lokale miljø?

15 Oktober 2019

Type: Marketing, Hashtag aktivisme

Klient: Nike

Proofreader af koncept: Christoffer Wael

Hvis du tror, at en skater kun kan udfolde sig på en skatebane, tager du helt fejl. Skaternes hjemmebane er der, hvor de kan visualisere et trick blive udført.

Nike’s mission statement er at “bringe inspiration og innovation til alle atleter i verden”. Nike definere alle sportsudøvere som atleter, og giver derfor en unik mening til det at være sportudøver i 2019. Nike’s kerneværdier omhandler også perfomance, autencitet, innovation og bæredygtighed. Men hvordan oversætter vi alt det til en brugbar kampagne der skal øge omtalen om Nike og den hashtag aktivisme der skal inspirere en generation af skatetere til at være innovative?

Professionelle skatere har ofte en god økonomisk rygrad på grund af sponsorater samt andre aftaler såsom at låne en bil til at transportere sig selv til en skaterbane der ligger langt væk fra lokalområdet. Nike’s mission bunder også i, at der for Nike er et arbejde i at udvide det menneskelige potentiale. Det gør de blandt andet ved at skabe banebrydende sportsinnovationer, ved at gøre deres produkter mere bæredygtige, ved at opbygge et kreativt og mangfoldigt globalt team og ved at have en positiv indflydelse i samfundet, hvor atleter bor og dyrker deres sport. Hvordan hænger det sammen med professionelle skatere der har en god økonomisk rygrad? Det er meget simpelt. Der er nogen potentielle professionelle skatere der ikke har den øknomiske opbakning. Skatere der må rejse i timevis for at nå til en skaterbane eller park. Skatere der må døje med stor økonomisk afhængighed – og dette kan skyldes at være et personligt problem. Så hvordan kan disse skatere udfolde sig? På den måde de altid har gjort. Gennem deres miljø.

Ved at ligge vægt på vigtigheden af skaterens rødder kan vi styrke selvtilliden i de skatere du vil kunne se i dagligdagen, som står og venter på at 27 folk går forbi så der er fri bane til at få et ekstra forsøg før solen går ned, og de må komme tilbage i morgen for at prøve igen. 

Det kræver en helt bestemt person at visualisere muligheder på stedet. En evne som mange freestyle skatere deler. Vi har forsøgt at genoplive det berømte “JUST DO IT” trademark fra Nike, og gøre det til en ting som lige præcis denne type skatere ejer.

Copyright © Whitney Studios. All rights reserved.